søndag, september 18, 2011

Helgebakst

Helg. Frysen full av muslirundstykker som eg held på å ete opp som niste på jobb. Men lyst til å bake brød att. Og på legekontoret fann eg ei kjekk oppskrift i eit vekeblad, eg likar desse vekeblada. "Brød med nøtter og frukt". Og eg følg aldri oppskrifta. Som resulterer i ulikt bakverk frå gong til gong. Både positivt og negativt med det. I følge oppskrifta skulle deigen hevast totalt i 50 minutt, det er vél og bra om ein har dårleg tid, men eg har god tid. Så deigen vart sett med kaldt vatn og gjær fredagen, sett ut på gongen med ope vindauge (kaldt den natta) og baka vidare laurdagen.
Her kjem oppskrifta (etter mi baking):

Kesambrød

25 g gjær (50 gram om du vil heve kort tid)
5 dl vatn (kaldt om du hever lang tid, lunka om du hever kort tid)
1/2 ts salt (viktig med salt, salt bind fukt i brødet)
1 ts kanel (eg var uheldig og droppa oppi større mengde enn dette, men det gjekk bra!)
1 beger Kesam original
150 g hasselnøtter, hakka
2 dl frø (alt av frø - evnt 1dl frø og 1dl rosiner/hakka aprikos)
8 dl grovt mjøl (god miks; grov rug, grov kveite, kruskakli, ertermjøl, havremjøl)
7 dl kveitemjøl sikta
1 god skei med maltextrakt (supert med masse B-vitaminer!)

Eg fylgjer tankegongen til Schakenda og blandar mjøl og vatn i kjøkenmaskin og lar stå ei lita stund for at det skal sette seg. Så kesam og krydder og maltexstrakt. Køyrer ei lita stund med kjøkenmaskinen før eg tek oppi nøtter og frø. Køyrer 10-15 minutt. Set på loket og hevar i bakeskåla til dagen derpå. Så køyrer deigen i 1/2 minutt kanskje for å slå ned deigen. Tek så ut deigen og lagar tre (eller to som oppskrfta hevdar) runde brød og legg på eit smurt bakebrett. Strør over litt kveitemjøl.


Bakebrettet pakkar eg lett inn i plast til hevinga. Plast gjer at deigen hevar godt men mistar ikkje fukt slik som det gjer om du berre legg eit kjøkenhandkle over. Deigen hevar så lunt i nokre timar att mens eg er på loppemarked og Buster passar heimen. Så er det berre å sette på omnen, 200 grader. Brøda steikes på nederste rille i 30-35 minutt, ein skal helst høyre ein hol lyd når ein bankar dei under. Men grunna kesamen vert dei litt fuktige i konsistense. Etter schakenda sitt råd; skal du fryse ned så la dei kjøle seg heilt ned på rist og legg i pose og i rett i frysen. Skal du ete brødet same dag så pakk gjerne inn i eit kjøkenhandkle og la det kjøle seg ned slik. Godt brød!



2 kommentarer:

  1. Nydelige Bustur:) Også bilde av sæ sjæl på plassen sin også da hahaha. Han titter sikkert opp på det når han trenger litt ekstra guts før tur:)

    SvarSlett
  2. Jepp. Meir som minner frå ein sommar. Minner frå det frie liv og ein pølsebit. Og så har han fått ein gradestokk som henger over, slik at han kan følge med på temperaturen. Viktig.

    SvarSlett

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!