torsdag, september 18, 2014

Hyllebær



I sommar plukka eg inn det meste av hylleblomane på det vesle 
treet mitt i hagen. Safta eg laga var utruleg god og vert nok for
meg rekna som sommardrikken dette året. Eg har ståande nokre glas
i frysen som skal nyttast til kos utover året som kjem.
Sidan eg plukka ned blomane så vart det lite hyllebær på treet,
men heldigvis for at det veks nokre slike tre her og der.

Hyllebær skal visst vere veldig sunne bær. Dei er proppa fulle av
antioksidantar og vitamin c. Nokre seier dei hjelp mot forkjølelse,
andre hevdar at deira innhald av lektiner gjer at magen vert balansert.

Eg tenkte å prøve meg på litt god saft til å ha i frysen til sjukdomsdagar.
Eg fekk visst med meg nokre umodne bær i saftlaginga også, for 
det viste seg at safta innehaldt litt pektin, og safta vart då meir eller
mindre ein gele. Men det gjer no ingenting! Smaken og lukta minna
om solbær og fargen vart djupt mørkeraud.

Eit forsøk på hyllebærsaft

ca 1 kg Hyllebær
5 dl vatn
sukker
sitronsyre

Skyll av bæra og la dei koke opp med vatnet. La det koke ca 10 min 
til bæra er moste. Sil av safta over eit sileklede. Kok så opp safta 
og tilsett sukker og ein halv pose sitronsyre. Smak deg til på kor 
søtt du ynskjer å ha det. Hell opp halvfulle reine glas og set i frysen
for ein småslapp dag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!