onsdag, november 19, 2014

O du deilige pancetta

Det å slakte eigen gris ga meg mulegheit til å prøve meg på mykje forskjellig. Framleis
er eg ikkje ferdig med mi grisereise, om eg kan kalle det det. Tradisjonelt røykt bacon
er jo laga og har gitt mange gode pannekakemiddagar blant anna. Og sidan eg hadde
teke vare på to grisekjaker så hadde eg lyst til å prøve å lage italiensk bacon, det som
heiter pancetta (uttalt pankjetta). Og pancetta av grisekjaker heiter guanciale har eg sett.

 Det eg gjorde var å gni kjakene inn med ei blanding av
grovt salt, litt sukker, kvitlauk i bitar, heil pepar og heile einebær. Eg pakka dei inn i plast og
lot dei ligge i kjøleskapet i ei veke. Pakken med kjakane snudde eg jevnleg. Så skrapa eg av
det meste av krydder og lot kjakene henge på kammerset i 5 veker. Muleg litt lenge, men
dei både såg bra ut og lukta godt. Italiensk bacon skal nemleg ikkje røykast.
Litt skummelt var det, med mitt første spekeprosjekt, men etter ein liten prat med ein
italienar så vart eg trygg på at dette skulle gå bra. 

Så var det berre å skjære den opp og pakke dei i porsjonspakkar med vakuumering. 
Og så prøve ei lita smakebit i steikepanna. Og overraskinga var stor, for dette var knallgodt!
Heimelaga pancetta slår bacon ned i støvlane. Pancettaen smakte krydra og eg kjente 
kvitlauks-smaken men den var ikkje dominerande. Pancetta vert i Italia brukt i til dømes
spaghetti carbonara og bucatini all amatriciana.

Om du er lysten på å prøve ut dette sjølv så kan du godt lage det av tynnribbe til dømes. 
Her er ei oppskrift på akkurat det, men det er du som bestemmer kva krydder du vil ha, så 
du treng ikkje å følge oppskrifta slavisk! 


2 kommentarer:

  1. Lurer på om jeg skal prøve dette neste gang jeg kjøper slakt. Ser veldig godt ut.
    Hilsen Camilla i Harstad

    SvarSlett
  2. Ja, det må du gjere! Skikkeleg god på smak! :-)

    SvarSlett

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!