lørdag, januar 31, 2015

Uteliv




Laurdagane for tida er via til utearbeid. Så lenge det ikkje stormar og regnar
godt så er det berre å dra på seg vernebuksa og kome seg ut. Som regel vel me 
sjølv kva for tre me vil felle, men i år valte stormen Nina det for oss. Rotvelta
tre er litt skummelt å sage over, så det arbeidet må ein erfaren nabo ta seg av.
Elles så er det å kviste trestammane og rydde vekk ris, ein jobb mor mi gjer
med stil. Eg får gjere det kjekke, nemleg å sage opp trestammer og greiner
med motorsag. Dette syns eg var utruleg tungt då eg prøvde det for første gong
for to år sidan. No går det egentlig supert, men kroppen vert godt slitt utover dagen
og kaffikoppen smakar nydeleg etter dette. 

Saging i god fart, men samtidig så trener eg på å ikkje la saga røre nedi bakken. Då vert sagkjeda sløv på eit blunk, og det er jo kjedeleg! Då må det slipast. 

Mor med vanleg handsag til kvisting. 

Den tjukkaste stamma, litt arbeid å sage ei slik opp, men med skarp sagkjede går det veldig greit. 



Første runde med rotvelta tre, om lag 9-10 tre i ulik tjukkleik, er saga opp og klare til å bli frakta til løa. Så var det
neste rotvelt! 

3 kommentarer:

  1. Å lage til ved er tung jobb. Vi pleier å si at treet varmer tre ganger.
    Når det hugges, når det bearbeides og til slutt når man fyrer. Trakterer nok
    ikke motorsaga jeg, men gjør alt annet. Traktorkløyveren eller øks kan jeg
    imidlertid bruke. Synes egentlig det er deilig med litt skikkelig kroppsarbeid,
    slik som vedhogst.. (eller VEDAHØGGST, som jeg egentlig sier.)
    Da får man liksom tømt hodet og konsentrerer seg kun om veden. Godt det
    når man jobber med folk til daglig. Godt å drive på med noe som ikke snakker
    til deg eller krever noe hele tida. God avkobling rett og slett. Eller mentalhygiene
    har jeg faktisk tenkt mang en gang.
    God lørdagskveld.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Vedahøggst, eit flott ord det då! Og ja, det er herleg arbeid. Kroppsarbeid utandørs, ei god avkopling som du seier, frå den vanlege kvardagen. :-)

    SvarSlett
  3. Veden skal varme tre ganger, tror jeg det heter. (",)

    SvarSlett

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!