søndag, februar 22, 2015

Grøn og sunn i februar: Grønkålrisotto


Ein sundag i februar. Nyfallen snø og nokre få plussgrader. Og grønkålen,
planta seinvåren 2014, jau, den står der enda. Den er ikkje så fyldig og frodig
som tidlegare, eg skreiv også om den her i oktober i fjor. Men den har vakse seg høg
og eg har plukka jevnleg av greinene. Då frosten endeleg kom i bakken såg det ut til
at grønkålen tok kvelden også, den fekk ikkje tilgong på vatn. Men vips så hadde den 
strekt seg høgt til vers att. Eg brukar grønkålen akkurat som eg hadde nytta spinat. 
Den har vore i deltakar i både pesto, lasagne, potetstappe, pasta med laks og i dag 
vart det grønkålrisotto. Nydeleg på smak, sunt og godt, godt samvit.
For min del treng eg ikkje noko attåt, risottoen mettar godt og risotto i seg sjølv er ein sundag
verdig. Men den kan også serverast attåt kjøt eller kylling for dei som ynskjer det. 

Her får de oppskrifta!

GRØNkålRISOTTO

1 liten gul lauk
2 fedd kvitlauk/1 kinesisk kvitlauk
1 ts røykt paprika (valfritt)
2 ss olivenolje
2 dl kvitvin
2 dl risottoris 
8 dl kyllingkraft/buljong (evnt grønsaksbuljong)
nokre blad grønkål (4-5 store)
50 g rive parmesan
2 ss smør
god olivenolje
Saft av ei halv lime
salt/pepar

Hakk lauk og kvitlauk. Lag klar kraft/buljong. Fjern stilken frå 
grønkålblada og del dei gjerne opp i mindre bitar. 
Surr hakka lauk og kvitlauk i olja til den vert mjuk. Ha oppi risen
og surr den litt før du hell oppi kvitvinen. La den koke nesten heilt inn
før du sper med litt kraft. La risottoen putre på middels varme og la væska
koke nesten heilt inn før du sper med litt meir væske. Slik held du på
til riskorna er al dente (har bittelitt tyggemotstand). Hell så på litt meir kraft
og legg grønkålbitane oppå. Set på lok og skru ned varmen. Etter nokre minutt 
fell blada saman og får ein fin grønfarge. Vend dei inn i risottoen. Ha så oppå
smør, rive parmesan, limesaft, salt og pepar og litt god olivenolje. Set på lok
og la risottoen kvile i fem minuttar. Så er det berre til å røre rundt slik at ost, smør
og olje blandar seg inn og gjer risottoen krema og fin. Server! 







2 kommentarer:

  1. Mmmm, nå fikk jeg lyst på risotto. Det er ikke så ofte det står på bordet her, men innimellom lar man seg inspirere til å slå til med sånt også. :)

    SvarSlett
  2. Jau, risotto er nydeleg godt. Går litt i periodar hos meg også, no er det lenge sidan eg har laga sist. Og denne var skikkeleg god! Ekte helgemat det der.

    SvarSlett

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!