onsdag, august 26, 2015

Matauk



Her starta sommaren for fullt for meg: rabarbrasanking!

Ei lita biletsamling. Til inspirasjon, for den som vil bli inspirert. Det er så mykje godt der ute, 
og så mykje godt å lage! Eg har hatt ein produktiv sommar og frysar og hyllene på kammerset er fylt opp. Enda er eg ikkje ferdig, ripsen er ikkje plukka. Og tenk om eg får tak i meir blåbær..og multe...



Ein favoritt. Saft av rabarbra og norske jordbær. Rabarbraen tømte eg frå ulike hagar (etter å ha fått lov). Jordbær frå torget. Nydeleg kombinasjon, nydeleg smak og nydeleg farge.


Sommarblomen: hylleblom. Eit lite tre har eg i hagen, men jammen vart det mykje blomar. Det vart
både vanleg saft og saft med jordbær. 


Herleg bilete. Saft av hylleblom, jordbær, sitron og mynte. 


Nydeleg farge då!


 Jordbærsesongen var sein i år, men syltekorger måtte sjølvsagt til. Og kokt syltetøy, med og 
utan mynte. Rett i frysen. Og nett så nylaga ved opptining.


Årets nye prosjekt. Geitrams, plukka i stor bukett på Fitjar. Eg smaka på ein blom og den 
var ikkje veldig god egentlig, så litt skeptisk var eg no.


Blomar og sitron skulle stå i sukkerlake i eit døger. Nydeleg fargespel.


Og herleg farge på den ferdige safta også. Og overraskande smak, den smaka av friske rips!
Safta gjekk på glas i frysen sidan den ikkje toler å stå på glas elles.


Og så bringebæra da. Om blåbær er skogens gull, kva er dette då? Vegkantens diamantar?
Akk, eg er så glad i bringebær. Og dei er overalt. Og jammen er det ikkje mange som plukkar
lenger i dag, så eg får ha dei for meg sjølv. Men eg skulle gjerne hatt litt meir konkurranse!


Jobbstart i Kvinnherad. Der hadde bringebæra starta, ei stund før dei kom til Stord. Det løyste eg med
å alltid ha noko å plukke i i sekken eller på styret. Eg fekk plukka litt på veg til båten og det
vart nokre liter etterkvart. 


Bringebærsaft. Det er luksus det. 


Ny runde med frøfritt luksussyltetøy. Med sitron og vanilje som eg laga i fjor (oppskrift) og
ein porsjon med sjokolade i! Spennande! 


Og her var skogens gull ja. Guri meg så mykje blåbær i år. 


Litt tidleg i sesongen og nokre umodne bær. Men syltetøy vart det. 


Blåbærsaft, ferdigsilt. Også ei luksusvare spør du meg. Mange år sidan sist eg laga
det. Har ikkje hatt blåbær i frysen på nokre år heller. 


BÆRGLEDE


Og blåbær på kveldsgrauten....


Blåbærføter...


Resteplukk frå kveldstur...


 Og hagebær druknande i eggedosis. 

Vart du svulten no? Fekk du lyst til å plukke? Lage saft? Syltetøy? 
Eg håpar det, for me treng deg! Og dette må me lære ungane våre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!