søndag, august 30, 2015

Surdeigshavrebrød


Det går jammen meg framleis i surdeigsbakst her i huset. Eg har ikkje hatt gjær i
bruk på fleire månader gitt. Og eg saknar det ikkje heller. Surdeigen gjer jobben og 
eg har aldri hatt meir veksande deigar enn med surdeig. Eg har eksperimentert litt
med mjøl og hevetider og har landa på eitt brød som passar godt som kvardagsmat, både til
god kveldsmat og til nistepakken. Og det krev heller ikkje mykje sjølv om det er snakk om 
denne "tålmodskrevjande" surdeigen, denne oppskrifta har eg mekka til slik at det går
greit å få til i løpet av ei jobbveke. For ein har jo ikkje feriefri heile tida no. 
Dette innlegget er for dei som har kasta seg på surdeigen, om du ikkje har gjort 
det så anbefaler eg det på det varmaste. Men då må du gjerne få i gong ein surdeig
fyrst, det tar nok ei lita veke altså. 


Ingvilds havrebrød
3 brød

300 g lys kveitesurdeig
300 g havremjøl
300 g fin sammalt spelt
600 g sikta kveite/vårkveitemjøl
ca 15 g salt
900 g lunka vatn (ca 40 grader)

Start deigen etter jobb ein kvardag. Bland saman vatn og surdeig i ei stor bolle. Ha i mjøl og salt
og rør godt saman. Dekk med plast. Etter ein halvtime brettar du deigen. Bruk gjerne ein deigspade
då deigen er ganske blaut. Gjenta dette tre gonger til med ca ein halvtime ventetid i mellom
kvar runde. Du vil sjå at deigen piffar seg opp etter kvar runde. Siste gong lar du deigen kvile under plast fram til du vil krype til sengs. Då legg du deigen ut på mjødekka underlag og deler den opp i
tre emner. Kle tre brødformer med bakepapir og legg brødemnene oppi der. Dryss på med mjøl
på toppen av brøda.  Set dei i kjøleskapet
og dekk med plast, la dei stå over natta. Når du står opp om morgonen tek du dei ut, framleis
dekka med plast og lar dei stå ute i romtemperatur til du kjem heim frå jobb. Så set du ovnen
på 250 grader og lar dei steike i 10 minutt før du senker temperaturen til 220 grader. La brøda steike i 20 minutt til. Ta dei så ut og sla dei ut av formene. La dei steike uten former, opp ned i ca 20 minutt til. Dei er ferdige når det lagar ein hol lyd når du slår dei under. La dei kjøle heilt ned på rist før
du skjærer opp og smører godt smør på!! 


Dei hever seg godt surdeigsbrøda!!


Eg steiker dei slik at dei vert litt gyldne og mørke. Enda betre skorpe då!


Grovt og godt brød. Supert i matpakken! Utan gjær! 

3 kommentarer:

  1. Surdeigsbrød er kjempegodt. Jeg lager "juksesurdeig" dagen før og bruker kaldheving neste dag. Det blir også godt.
    Hilsen Camilla i Harstad

    SvarSlett
    Svar
    1. Så lurt Camilla! Ja, surdeig krever sitt, så kvifor ikkje jukse litt? Men då har du vel gjær i tillegg eller?

      Slett
    2. Jada. Litt gjær, 3 dl mel og 3 dl kaldt vann. Pakker det i plast frem til neste morgen. Ganske likt den gode surdeigssmaken.
      Camilla

      Slett

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!