tirsdag, november 24, 2015

Brente mandlar


Det nærmar seg desember, det nærmar seg advent, det nærmar seg jul. Surrealistisk.
Eg er ikkje der i år i det heile. Eg er trøtt og energilaus og kjenner mest lyst til å 
berre ligge strak ut. Så kreative prosjekt er i pausemodus, men bakst og kjøkentjeneste
er det eine som framleis får lokka meg ut av sofaen. Og om eg bestemmer meg for noko
så får eg kanskje til å lage ein porsjon av noko godt, kanskje noko julete. Og i år
har eg sett i gong med brente mandlar. I utforskingsmodus sjølvsagt. Korleis kan ein lage
ulike smakar av brente mandlar? Jo, tilsette ulike smakar som ein syns er gode!
Her har eg laga brente mandlar med ekte ceylonkanel (bilete over) og brente mandlar med
lakrisrotpulver (bilete under). Og det var snopen sin det! Eg utforskar også bruk av 
brunt sukker i tillegg til kvitt sukker for å få litt ekstra mørk og karamellaktig smak. 
Desse to mandensortane smakar vidt forskjellig, sjølv om ikkje kryddersmaken er veldig
sterk. Og dei er gode på kvar sine måtar. Kanelen er på ein måte litt frisk, lakrisen
vert litt ekstra søt. Og eg skal love deg at dette vert ein hekta på! Krydder kan ein jo
variere med etter kva ein føler for; vanilje, chili, røykt paprika, kardemomme,
 sitron, appelsinog anna. Kanskje du vil prøve litt honning i? 
Ut på kjøkenet og prøv du også!

Brente mandlar med kanel

450 g mandlar
1/2 dl vatn
50 g brunt sukker
100 g kvitt sukker
2 ss malt ceylonkanel (evnt 1 ss vanleg kanel)
1 ss smør

Kok opp vatn, sukker og kanel og la det småkoke i 2-3 minutt. Ha oppi
mandlar og rør godt. Skru varmen på middels temperatur. 
No vil massen dekke mandlane, så kjem sukkeret til å 
krystallisere seg, og så vil sukkeret smelte på ny att. Dette kan ta litt
tid så det er viktig at du rører godt heile tida. Etter at sukkeret byrjar
å smelte att og dekkar mandlane så har du oppi smør. Dette er
for at dei ikkje klistrar seg så til kvarandre. Rør godt smøret ut
og så hell du mandlane over på eit brett dekka med bakepapir. 
Prøv å skille dei frå kvarandre, det kan vere greit å bruke to gaflar
til dette. Avkjøl og bruk eit tørkepapir til å klemme ut overflødig
fett av mandlane (etter smøret). Ha oppi fine glas og prøv å gøym
vekk til jul - det spørs det om du klarar! 


1 kommentar:

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!