onsdag, november 25, 2015

Styving av tre


På tunet mitt har eg tre gamle asketre. Dei er ikkje så høge, men dei er
breie og forma av tida. Før nytta dei nemleg styving, å sage av greinene
på trea, særleg asketre, for å kontrollere høgda på treet. Men ein viktigare
grunn var kanskje å kunne nytte det gode askelauvet som fôr utover året.
 Askelauvet er næringsrike og nesten som snop å rekne for saugene. Før hausten
slo heilt inn saga dei av greinene og samla saman lauvet Og trea vart ståande
att, nakne og stutte. 

Det er ein del år sidan desse trea mine har vore styva. Men eg syns det var på tide no.
Det eine asketreet, nærast huset, hadde allereie klart å strekke nokre svært
høge greiner rett opp i lufta, ganske så nære huset mitt. Og så er det no kjekt
å halde ved like ein tradisjon. Planen var å ta dei før lauvet fall, men det
fekk eg ikkje tid til. Og no står dei der, mine fine, krokete tre. Og til neste år
er nok smågreiner på strak veg ut att. Så får me satse på at desse trea lev i mange,
mange år vidare. 




3 kommentarer:

  1. Kolla trær er egentlig ganske kule. Har en plan om selv å lage et slikt i min lille hage. Da kan man jo ha stort tre selv om hagen er liten. Tror det blir lønn her for den frøsår seg villig. Har et par å velge i , men også noen som må bort fordi de står på helt feil plass. Kanskje du må starte på et par du også? Som reserve når et av de gamle en gang må gi etter. Leste en plass at alle burde plante et tre i året. Jeg jobber med den saken også... :-)
    Hilsen Camilla i Harstad

    SvarSlett
  2. Dette pleide besteforeldrene mine samt foreldrene mine å gjøre, nå har vi ingen asketrær rundt stykkje' vårt lenger, får kanskje gjøre som Camilla, plante ett

    SvarSlett
  3. Kolla trer ja? Herleg ord - kolla! Kanskje det vert eit sjølvplanta tre etterkvart også ja! :-)

    SvarSlett

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!