torsdag, mars 17, 2016

Edle dropar


Våren er her og med det er det klart for å tappe bjørkesaft!
Eg gjekk oppover i går med drill og anna i sekken og sette i gong.
Det er fleire måtar å tappe bjørkesaft på, men eg nytta meg av eit
bora hol, sugerør, flaske og tau. Litt Cola-reklame vart det visst også
på garden, huffameg. 



Det gjeld å få tilpassa hol og sugerør rett slik at ikkje dropane renn utanfor. 
Litt prøving og feiling der tenker eg. Og alle hol bør etterpå tettast
att med ein treplugg som ein lett lagar til av ei grein, slik at ikkje treet
blør ut all safta si. 


Bjørkesaft kan ein tappe no før blada spring ut. Når dei spring ut så treng
trea den næringen si sjølv. Men no kan ein gjerne tappe mange liter per tre. 
Bjørkesaft er vel mest vatn, men den inneheld litt forskjellige sukkertypar og
næringsstoff. Dei seies at ein kan vaske håret i bjørkesaft og det er også
sunt å drikke. Eg lot mine to flasker henge på tre i rett under eitt døger. 
Og sprang så spent opp etter jobb. Den eine flaska var jammen meg heilt
full og den andre var 1/3 full. Veldig gøy!


Rart å sjå naturen gå sin gong! Næringsvæske drypp ned i flaska mi!


Planen var å prøve meg på bjørkesirup. Dei fleste har vel smaka lønnesirup og det
er jo knakande godt. Og vert laga på same måten. Nemleg at væska/sevja vert 
kokt inn til den til slutt vert sirup. I mitt tilfelle så hadde eg heile to liter
med bjørkesaft. Det kokte og kokte i nokre timar og stor panne måtte skiftast ut
med ei lita. Og vips så vart det ferdig ein liten skvett rein og søt bjørkesirup,
akkurat nok til å ha over nysteikte havrepannekaker til kvelds. 


Utruleg gøy å prøve! Og eg har sjølvsagt lyst til å lage meir, men får
no sjå kva eg får til. Det smaka i alle fall godt og det var no litt stas 
med slik kveldsmat, for edle dropar vart det no! 

2 kommentarer:

  1. Me pleie bare skjere av ei passe tjukk hengande grein te å tre flaska på

    Ingen drill, ingen sugerør

    Men bare d blir sevje i flaska så er metoden uinteressant

    Klem fra meg


    SvarSlett
  2. Jeg husker at vi samla bjørkesaft noen ganger da jeg var lita, men jeg husker ikke hva vi brukte det til. Må spørre pappa. (",)

    SvarSlett

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!