onsdag, august 24, 2016

Saft av solbærblad


Det var Marianne frå Toten som laga denne safta fyrst. Me fylgjer med
på kva han kreative Ernst Kirchsteiger driv med og dette er ein av
oppskriftene hans frå boka hans "Året med Ernst". Ein sommar, vel,
heller eit år, buande her og der har gjort at eg har ikkje fått gjort alt eg
ville som å plukke alt av bær, stelle i hagen osv. Og solbæra fekk eg 
berre nytt litt av før fuglane tok dei. Men blada heng no att og sist
veke var eg ein tur til gamlahuset og hadde meg ein runde der. 
Plukka inn resten av ripsa som låg under bærnett, plukka inn solbærblad
og ein fin bukett av værhane.


For å lage solbærbladsaft treng du noko av det same som når ein lagar
hylleblomsaft: sukker, vatn, sitron og god tid. Jo tidlegare du plukkar blada
jo meir solbærsmak vil du få på safta mistenker eg. Mi saft fekk ein lett
smak av solbær, elles ein fruktig smak, syrlig og søtt. Blanda i lag med
kolsyrevatn vart dette ein skikkeleg god drink, ein seinsommardrink. 
Har du blad på busken enda? Så ut og plukk og prøv dette!


SOLBÆRBLADSAFT

ca 1 liter solbærblad
1 liter vatn
opptil 1 kg sukker
30 g sitronsyre
2 sitronar

Skyll gjerne lett av blada. Ha blad og sitronskiver oppi ei stor bolle
eller eit stort glas. Kok opp vatn, sukker og sitronsyre og kjøl ned før
du hell over blada. Dekk til og set dette kaldt. Det skal stå i heile fem
dagar før du siler av og har på flasker/glas. Skal du lagre denne safta
er det nok best å fryse den ned. Og så kan ein ta opp litt sommarkjensle
seinhaustes også. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!