søndag, januar 29, 2017

Proff pasta!



Leirvik Manufaktur L. Klingsheim Stord Damekolleksjon & Herrekolleksjon
økologisk spelttagliatellepasta til tørk på Noregskartet versågod! 

Kleshengarar kan bli nytta til så mangt! Fredag heiv eg meg rundt og 
blanda ein stor pastadeig. Større enn eg har laga før. Og denne gongen
nytta eg Spesialkorn sin sikta spelt, eitt heilt kilo faktisk. Dette speltmjølet
får ein tak i på forskjellige matbutikkar i dag. Og om ein samanliknar det
med til dømes sikta kveitemjøl så er det tydeleg mørkare på farge. Og då
det er økologisk så er det behandla varare og er difor meir næringsrikt. 
Det er enkelt å lage pasta, til 100 gram mjøl treng ein berre 1 egg og bittelitt
salt, det er standardoppskrifta.  Så med 10-11 egg til denne oppskrifta så vart det 
ein stor deig pasta. Eg har skrive meir om pasta og laging av dette HER.


Eg nytta pastamaskinen til kjevle ut tynne lengder og laga tagliatelle
av mesteparten. Nokre lengder laga eg pastaflak av, til lasagne. Lasagne med
heimalaga pastaflak er heilt utruleg godt! Ein del tagliatellelengder hengte eg
opp til tørk og etter eit halvt døger var dei tørre og byrja å dette ned frå
kleshengaren til hunden sin store glede, action i stova! Resten vart tørka på
rist og tek litt lengre tid å tørke, må vendast etter nokre timar. 


Så no vert det nok nokre sunne pastamiddagar framover! 
Det ser kanskje ut til at me et alt som er heimalaga og korrekt 
og sunt og skikkeleg. Men neida, me har kjøpepasta og anna
i skuffer og skap. Men spør du meg så er det stoor forskjell på
billeg pasta (som eg må ty til på ein og annan travel dag) og 
litt dyrare italiensk pasta eller heimalaga. Den billege er tørka 
på høg varme og mykje av næringsstoffa vert då øydelagte. 
Det same gjeld jo då også fullkornspastaen, men som allikevel
er rikare på fiber enn den vanlege. Den du lagar sjølv, særleg om du
prøver deg på litt anna mjøl, er heilt klart ein favoritt for magen. 
Og om du seriøst vil prøve deg; ein pastamaskin kostar rundt 5-600 
kroner og kanskje du ikkje lagar pasta så ofte med den, men om du lagar
ein stor porsjon kvar gong så har du liggande ei stund, enten tørka
eller fryst. Eg har ikkje brukt min så mykje som eg skulle ønska, 
men eg angrar ikkje på kjøpet! Pastahelsing frå Sæterbø! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!