lørdag, juni 10, 2017

Solbærbladsaft




Sommartider. 
Me fekk oss ein stor solbærbusk hin dagen. Rett bort
til svigerfar og gravde den opp, men me måtte klyppe den
ned for å få det til. Alle greinene har eg samla saman og dei står
ute i vatn, slik at dei kanskje kan leve vidare litt. Dei har ikkje mykje
av bærkart, men mykje flotte blad! Og som me veit luktar solbærblad
skikkeleg! Svært aromatiske blad. Eg prøvde i fjor å lage solbærbladsaft,
men dei blada var nok litt for gamle og ga lite smak. Denne gongen
er eg før modninga, blada er ferske og fine og luktar deilig! 
Så eg samla saman ein del og fekk sett i gong nokre liter med saft. 


Oppskrifta er frå ei anna svensk bok, Ernst Kirchsteiger si 
"Året rundt med Ernst". Den har nokre oppskrifter og redesignidear,
mange flotte bilete og fine ord. 
I alle fall, her kjem oppskrifta:

SOLBÆRBLADSAFT

1 liter ferske solbærblad (gjerne før modning)
1 liter vatn
0,5-1 kg sukker 
1 pakke sitronsyre
1-2 sitronar

Skyll godt av solbærblada og sil av. Kok opp vatn, sukker
og sitronsyre og sjå at alt har løyst seg opp. Eg nytta
0,5 kilo sukker denne runden. Skjær opp sitron
i skiver. Har du økologiske sitronar tek du dei som dei er,
er dei sprøyta så anbefaler eg å skjære av skalet, evnt vaske 
dei godt. Ha blad og sitron over i eit stort glas. Hell over
sukkerlake og la det kjøle ned, før du set det kaldt
ståande i fem døger. Sil så av og hell på reine glas. 
Eg vil nok anbefale å fryse ned om du lagar mykje, eg
tvilar nok på at denne klarer seg på steriliserte glas i romtemp. 


Og ja, eg har allreie prøvesmakt på safta etter berre nokre timar på glas.
Og det smakar betydeleg meir enn sist! Eg gler meg til å gi eit glas
til svigerfar som takk for solbærbusken! 


2 kommentarer:

  1. Hm, nok et spennende tips. Jeg er ikke så glad i saft, men sånn saft man har laga sjøl er jo noe helt annet... :):):)

    SvarSlett
  2. Kjekk og uvanlig oppskrift - igjen
    Godt du fins og kan drive litt voksenopplæring :-)

    Klem fra meg

    SvarSlett

Kjekt om du legg frå deg nokre ord!